Objectius
- Relacionar els estrangerismes i els manlleus amb el context de la frase.
- Adonar-se de la freqüència de la utilització d’estrangerismes i manlleus.
Material
- Sac de paraules
- Fitxes
Durada
Aquesta activitat té una durada aproximada de 30 minuts.
Desenvolupament
En primer lloc, els nens de la classe s’han d’agrupar en parelles. Tot seguit, s’ha de repartir una fitxa amb buits a cadascuna de les parelles. Un exemple de fitxa és el següent:
- Omple els buits següents amb els estrangerismes que creguis convenients:
Tinc un ____________ penjat a la meva habitació de Lionel Messi.
La _________ és el menjar típic d’Itàlia i el __________ és el dolç típic de França.
Al jugador de l’Espanyol li van fer una falta dins l’àrea contrària i l’àrbitre va pitar __________.
Al meu germà li agrada llegir ________ manga.
El ____________ ja està passat de moda, ara per escoltar música es porten els MP4.
- Ara omple els buits amb els manlleus convenients:
El/la __________ és una persona que punxa discos a les discoteques.
Aquest cap de setmana vam anar al Pirineu i vam baixar el riu amb un _________.
Vaig haver de comprar-me un _________ per anar al casament del meu tiet.
Per cada fitxa tindran un sac de paraules diferent, en aquest cas serà:
Aleshores, per parelles, han d’omplir la fitxa de manera que apareguin totes les paraules del sac.
Un cop completen la fitxa poden intercanviar-la amb una altra parella i provar d’omplir els nous buits.
Finalment, en veu alta, cada parella llegeix les frases que apareixen a la fitxa que han completat.
D’aquesta manera, la resta de companys escolta els estrangerismes i els manlleus destacats, ampliant així els seus coneixements sobre el tema. Així, tots plegats, s’adonen de la importància de l’ús d’estrangerismes i manlleus en la vida quotidiana.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada